You are currently viewing Az 5 legnagyobb fiktív vállalat az animékben

Az 5 legnagyobb fiktív vállalat az animékben

Az ikonikus hősökön és emlékezetes gonosztevőkön kívül az anime világában rengeteg híres kitalált cég is megtalálható. Némelyikük csak a háttérben létezik, míg mások a történet szerves részét képezik. Egyes cégek a jófiúk oldalán állnak, míg mások a történet igazi nemezisei. Egy biztos, ezek a vállalatok a pénzük és befolyásuk révén nagy hatalommal rendelkeznek, akárcsak a való világban. Az összes fiktív cég közül, amely valaha is megtisztelte az anime világát, jelenleg ezek a legnagyobbak közöttük.

5. Arasaka Corporation (Cyberpunk: Edgerunners)

Arasaka Corporation

Ha nagyvállalatokról beszélünk, akkor óhatatlanul egy bizonyos műfaj jut eszünkbe, a Cyberpunk. Hiszen egy olyan világban, ahol a technológia eluralta a világot, a nagy technológiai vállalatok a társadalom alapvető részévé váltak. Az eredeti Ghost in the Shell-től kezdve az éles eszű Psycho-Pass-ig elég sok anime közül választhatunk ebből a műfajból. A mi választásunk azonban a műfaj legújabb darabja, a Cyberpunk: Edgerunners.

A Cyberpunk: Edgerunnersben rengeteg nagy technológiai cég van, amelyek a legkülönfélébb termékeket gyártják. De a legnagyobb mind közül a Mega Corp. Arasaka. Az Arasaka többek között high-end kibernetikai végtagokra, fegyverekre és járművekre is specializálódott. Nem csak ezt, hanem harci felszereléseket is szállítanak a rendőrség és a biztonsági cégek számára. Még az sem túlzás, ha azt mondjuk, hogy ők gyártják a legkeresettebb termékeket a piacon. A hazai piacra történő gyártáson kívül az Arasaka az ázsiai, amerikai és európai piacok fő beszállítója is.

4. KaibaCorp (Yu-Gi-Oh)

KaibaCorp

A Yu-Gi-Oh világában úgy tűnik, hogy mindenkit érdekel és valamilyen módon részt vesz a kártyapárbaj játékban. A világ minden nagyobb városában könnyen találhatsz számos, párbajkártyák és kiegészítők értékesítésére szakosodott üzletet. Ennyire népszerű ez a játék valóban. Így magától értetődő, hogy a világ legnagyobb és legjövedelmezőbb vállalata az lenne, amelyik a kártyapárbaj játékokra összpontosít. És a KaibaCorp pontosan ez.

Dragon Ball banner

A KaibaCorp fegyvergyártóként kezdte életét. Ezzel az üzletággal szereztek pénzt és befolyást. Amikor azonban Seto Kaiba, a KaibaCorp vezérigazgatójának fia ellenséges felvásárlást hajtott végre a vállalaton, azonnal játék- és szórakoztatóipari vállalattá alakította át azt, és pénzüket a kártyapárbajozó játékok kutatására és fejlesztésére fordította. Legsikeresebb termékük a Duel Disk, egy olyan rendszer, amely a párbajkártyák holografikus ábrázolását hozza létre. Ez az eszköz a párbajkártya-bajnokságok iparági szabványává vált, és a KaibaCorpnak elképzelhetetlen mennyiségű pénzt, hírnevet és befolyást hozott.

3. Capsule Corp (Dragon Ball)

Capsule Corp

Amikor a Dragon Ballról beszélünk, azonnal Goku, Vegeta, a különc barátaik és az ikonikus ellenségeik jutnak eszünkbe. Tudunk az olyan nagy cégekről, mint a Capsule Corp, de amikor a legtöbb ember megemlíti, egyszerűen Bulma családjának tulajdonában lévő cégre gondol. Amit azonban az emberek talán nem tudnak, az az a tény, hogy a Capsule Corp az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb vállalat a Dragon Ball világában.

A Capsule Corp. korábban csak egy újabb nagy cég volt, amely számos high-tech terméket hozott létre, a légpárnás kerékpároktól kezdve egészen az intelligens házakig. Azonban az egyetlen termék, ami lehetővé tette, hogy ez a cég meghódítsa a világot, nem más, mint a Hoi Poi Capsules, más néven DynoCaps. Ezek a kapszulák lehetővé tették, hogy a felhasználó bármit tároljon benne, amit csak akar, legyen az fegyver vagy ház, hogy azt magával vihesse. Ez egy forradalmi termék, amely örökre megváltoztatja azt, ahogyan az emberek használják a szerszámaikat/eszközeiket/járműveiket. Annyira jó, hogy még az olyan rosszfiúk is, mint a Vörös Szalag Hadsereg, használják a DynoCaps-t.

2. Sindria Trading Company (Magi)

Sindria Trading Company

A listán szereplő többi animéhez képest a leglenyűgözőbb világépítéssel a Magi rendelkezik. Annyi különböző királyság van ebben az animében, amelyeknek saját, egyedi kultúrájuk és stílusuk van. Azonban még ebben az időben is, amikor a legtöbb ember a világon még mindig a helyi közösségen belül üzletel, már van egy multinacionális vállalat, amely az egész világon üzletel. A neve Sindria Trading Company.

A Sindria Trading Company-t egy Szindbád nevű férfi alapította és vezeti. Ő csak egy szegény kölyök volt, akinek egy ambiciózus cél lebegett a szeme előtt, amikor megalapította a céget. Az eszének, kemény munkájának és megbízható barátai segítségének köszönhetően sikerül lassan, de biztosan egy kolosszális egységgé alakítani a Sindria Trading Company-t, amely az egész világon üzletel. Nincs olyan ember a világon, aki ne tudna erről a cégről. És a hatalmas mennyiségű pénznek és befolyásnak köszönhetően Szindbádnak és társainak még saját országot is sikerült alapítaniuk, a Sindria Királyságot, amely gyorsan a világpolitika egyik szuperhatalmává emelkedett.

1. Benerit Group (Gundam: The Witch From Mercury)

Benerit Group

Ha már az anime legnagyobb cégénél tartunk, akkor ide kell sorolnunk az Anaheim Electronicsot is a Universal Century Gundamból. Elvégre ez az a cég, amelyik a Gundamot, a Földi Szövetségek mobilruháinak többségét, és sok más típusú fegyvert, elektronikus eszközt és járművet is gyárt. Még a Zeoni Hercegségnek is eladnak néhányat a cuccaikból. Ezért nem túlzás azt állítani, hogy az Anaheim Electronics a legnagyobb cég az univerzumban. Legalábbis ez a helyzet egészen addig, amíg a Gundam: The Witch From Mercury be nem lép a képbe.

tipikus politikai intrikák helyett, amelyek az U.C. Gundam történeteinek gerincévé váltak, a The Witch From Mercury inkább a gazdasági háborúra koncentrál. Ebben az univerzumban rengeteg megacég van, amelyek az életünk mindenféle területén dolgoznak, mint például a Peil Technologies, Jeturk Heavy Machinery, Shin Sei Development, stb. A fent említett megavállalatok mindegyike a Benerit Csoport része, további 150+ óriáscéggel együtt. Ennyi pénzzel, hatalommal és befolyással a világegyetem minden sarkából származó mindenféle vállalatból, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Benerit Csoport könnyedén a legnagyobb vállalat az anime világában.

Záró gondolatok

Akár a problémák, akár a megoldások részei, ezek a vállalatok még mindig szerves részét képezik a saját sorozatuknak. És a legtöbbször ezek a kitalált vállalatok úgy viselkednek, ahogyan bármelyik nagyvállalat viselkedne a való életben. Vagyis alapvetően mindig a jó és a rossz közötti vékony határon mozognak. Lehet szeretni vagy utálni őket, de mindannyian egyetértünk abban, hogy értékeljük az anime szerzőit és alkotóit, amiért megalkották ezeket a cégeket, ikonikus termékeiket és a történetben betöltött szerepüket.

Ismersz még olyan anime cégeket, amelyek megérdemelnék, hogy felkerüljenek erre a listára? Oszd meg velünk a kommentszekcióban.

Vélemény, hozzászólás?